27 Ağustos 2010 Cuma

EV YAPIMI LİMONATA

Sevgili arkadaşlarım gönüldaşlarım hobidünyam etkinliğimiz tüm hızıyla devam ediyor.katılımlarınız çok güzel,tarifler çok güzel,paylaşımlar,edinilen dostluklar çok güzel.ama itiraf etmeliyim ki bloğuma yazı yazmayı sizlere seslenmeyi ve kendi tariflerimi yayınlamayı da özledim.etkinlik boyunca;katılımlarıyla,tarifleriyle,yorumlarıyla,mesajlarıyla verdiği selamları ettiği ziyaretleriyle tüm dostlarıma tek tek teşekkür etmek istiyorum.hazır tam bu tarif esnasında canım sizlere seslenmek istediğinden semaver arkadaşımın yaptığı bu buzz gibi limonatayı, onun izniyle bloğumu yalnız bırakmayan sizlere ve etkinliğe katılan maharetli arkadaşlarıma ikram etmek istiyorum.sizleri seviyorum    VE ETKİNLİĞE DEVAM DİYORUM...


96.TARİFİN ADI: EV YAPIMI LİMONATA 
GÖNDEREN:      SEMAVER


Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ



Malzemeler:
  • 8-9 adet limon
  • 2 adet portakal
  • 2,5-3 su bardağı toz şeker
  • 3 lt su
Hazırlanışı: Öncelikle limon ve portakallar iyice yıkanır(temiz bir fırçayla yıkıyorum).
Kabukları (beyaz kısmını rendelemeden) büyükçe bir kabın içine rendelenir.
Üzerine toz şeker eklenir, elle iyice ovulur (ben artık kaşıkla iyice eziyorum), şekerin rengi biraz sararıyor. Üzerine limon ve portakalların suyu sıkılıp eklenir, kaşıkla iyice karıştırılır.
Üzerine suyun bir kısmı eklenir, karıştırılır. 1/2 saat -1 saat buzdolabında dinlendirilir. Dolaptan alınır, karıştırılır, üzerine kalan su(soğuk su ekliyorum) eklenir, süzdürülür. Soğuk servis edilir.


Not::

1)Limon ve portakalı sıkarken meyve sıkacağında biriken posaları da ekliyorum ben, hepsini karıştırıp buzdolabında bekletiyorum. 3-4 saat sonra süzüp ikram ediyorum.
2)Ben fazla vaktim yoksa 1/2 saat - 1 saat buzdolabında beklettikten sonra, süzüp, 1,5 lt. su şişeleri (pet şişe) içine doldurup buzluğa atıyorum, iftara kadar hafif donmuş, oluyor, iyice soğuyor:)
3)Tarifi sadece limon ile de hazırlayabilirsiniz ama portakal güzel bir lezzet katıyor.
4) Tarifi yarım ölçü uygulayabilirsiniz, su ve şeker miktarını da damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
5) Bir de çok fazla bekletince limonata acılaşabiliyor, 1 günden fazla bekletmemenizi tavsiye ederim...

Afiyet Olsun...

8 yorum:

umutluhayat dedi ki...

canım bizde senin seslenişlerini o güzel tariflerini çok özledik.ne zaman bitecek bu etkinlikkkk...

Unknown dedi ki...

CANISI HAYIRLI GECELER YENİ BİR TARİF BIRAKTIM.BEREKETLİ SAHURLAR KO
CAMAN ÖPÜYORUM...

Devastator Usta dedi ki...

patlıcanlı ve dana kuşbaşılı pilav tarifini etkinliğine armağan ediyorum. paylaşırsan çok sevinirim. Görünüm olarak ağır bir yemek gibi görünse de hiç öyle değil inan. Şiddetle tavsiye ederim. Sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Alev hanım kabul görür iseniz ;
Blogum da etkinliğinize acizane bir tatlı ile destek vermek isterim.
Tarif blogum da sizi beklemekde..

Sevgiler..

SERRA dedi ki...

sevgili minti
mesajlarını aldım da benim tariflerim hep düşüncelerimi yazdığım yazılarımla karışık , bu akşam sadece tarif içeren bir yazı yazıcam ve sana göndericem sevgiler

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba canim kolay gelsin aksam yaptigim bir tarifim var blogumda alabilrsen mutlu olurum sevgiler..
Guzel paylasimlarin icin tesekkur ederim:))

Jibek dedi ki...

Minti mintim yan tarafa not bırakmıştım sayfamda seni bekleyen pastayı aldınmı canım, acele yazıyorum kusura bakma. Semaver arkadaşımızında ellerine sağlık yutkunarak bakıyorum enfes limonataya :)

Hatice dedi ki...

afiyet şeker olsun:))
etkinliklerde evsahipleri epey yoruluyorlar, sen de başarılı bir şekilde götürüyorsun, ellerine emeklerine sağlık canım, sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...