21 Ağustos 2010 Cumartesi

MAYALI POĞAÇA

7.TARİFİN ADI:MAYALI POĞAÇA
GÖNDEREN:   HANİFE

Sevgili ablama katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.
hanife ablamın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için TIKLAYINIZ


malzemeler
250 ml sıcağa yakın süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 paket dr.oekter kuru maya
1 çorba kaşığı şeker
1/2 çorba kaşığı tuz
1 yumurta beyazı
1 yemek kaşığı yoğurt
un

Tencerenin içine sütü koyup ılıklaştırıyorum ,şekeri koyup eritiyorum daha sonra tencerenin kenarına biraz un koyup mayayı ilave edip karıştırıyorum daha sonra bütün malzemeleri ilave edip oldukça yumuşak hafif ele yapışan hamur yapıyorum.
Ilık ortamda hamur iki misli olana dek mayalandırıyorum.

Mandalina kadar parçalar alıp fazla inceltmeden avucumda açıyorum iç malzemesini koyuyorum.Ek kısmı altta gelecek şekilde tepsiye diziyorum elimle hafifçe poğaçaların üzerine bastırıyorum yumurta sarısı sürüp piştikten sonra ayırımı yapabilmek için peynirlilere susam,tahinli olanlara çörekotu serpiyorum yarım saat bekletip pişiriyorum.

PÜF NOKTASI.Piştikten sonra fırından aldığım poğaçaların altından yağlı kağıdı alıyorum tepsinin üzerine kağıt havlu serip elimle su serpiyorum temiz bir örtüyle örtüp bekletiyorum yumuşacık poğaçalar hazır.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...