24 Ağustos 2010 Salı

HASANPAŞA KÖFTESİ


46.TARİFİN ADI: HASANPAŞA KÖFTESİ
GÖNDEREN:     TATESAL

  
Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ

MALZEMELER:
----------------
500 gr kıyma
1 yumurta
2 dilim bayat ekmek içi
1 baş soğan (rendelenmiş)
2-3 diş sarmısak (minik doğranmış)
Tuz,karabiber,pul biber,kimyon
PÜRE İÇİN:
------------
5-6 adet haşlanmış patates
1/2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tereyağı
En üste rendelenmiş kaşar peyniri
Domatesli-Salçalı Sos İçin:
--------------------------
2 adet rendelenmiş sulu domates
1 tatlı kaşığı salça
tuz,karabiber
Bir miktar sıvı yağda domates ve salça pişirilir...
YAPILIŞI:
-----------
Köfte malzemeleri karıştırma kabında bir güzel yoğrulur....daha sonra el ile kase şekli verilerek yağlanmış tepsiye dizilir...Haşlanmış patatesler ezilir ve süt ve tereyağı ilave edilerek mikserle çırpılır,püre haline getirilir...Köfteler fırına verilir ve biraz kızartılır....daha sonra dışarıya alınarak kaşık veya krema pompasıyla içlerine patates püresi doldurulur...ben kaşık tercih ediyorum ve bolca dolduruyorum....üzerine kaşar rendesi serpilir...hazırlanan domatesli-salçalı sos da kötelerin üzerine ve tepsiye gezdirilerek fırına sürülür...Kızardıktan sonra servis yapılır...
Afiyet Olsun!!!

2 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım kolaylıklar diliyorum sana
inş. bende yollayacağım sana bir tarif hep unutuyorum
yada sen gir sayfama istediğini yayınla
sorun olmaz

Nilgün Komar dedi ki...

şekerim davetin için çoook teşekkür ederim.. akşam yayın yapacağım.. taze taze sahurluk bir ikram hazırlayıp fotolarını çekip sabah yollarım şekerim.. muck..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...