26 Ağustos 2010 Perşembe

MÜCEDDERE PİLAVI

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİNİN 5.Sİ OLAN SAHUR LEZZETLERİ ETKİNLİĞİNDE BİRBİRİNDEN GÜZEL LEZZETLER MİNTİNİNMUTFAĞINDA YAYINLANMAYA BAŞLADI...TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM...

79.TARİFİN ADI: MÜCEDDERE PİLAVI
GÖNDEREN:     CAHİDE - JİBEK

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ
Malzemeler:
*1 su bardağı basmati pirinç
*1 su bardağı yeşilmercimek
*3,5 su bardağı su (pilav için)
*2 yemek kaşığı sıvıyağ+1 yemek kaşığı tereyağ
*tuz, (arzuya göre kimyon).


Üzerine:
*1 iri soğan
*3 yemek kaşığı sıvıyağ


Hazırlanışı:
*Ayıklanıp yıkanmış mercimeğin üzerini örtecek kadar su ilave edilip orta ateşte mercimekler hafif diri kalacak şekilde haşlayın ve süzün.
*Pilav tenceresine su ve yağları ilave ederek kaynamaya bırakın. Yıkanmış pirinci, süzülmüş mercimeği ve tuzunu ilave edin.
*Harlı ateşte 3dk. kaynamaya bırakın, daha sonra kısık ateşte suyunu çektirin.
*Suyu çeken pilavı 1-2 kez harmanlayın, tencere ile kapağın arasına kağıthavlu sererek ocaktan alıp 10 dk. demlenmeye bırakın.
*Pilavın demlenmesini beklerken, soğanı piyazlık doğrayıp 3 yemek kaşığı sıvıyağla harlı ocakta sürekli karıştırarak karamelize edin.
*Pilavınızı servis tabağına alarak üzerine kızarmış soğanları serperek servis yapın.


Not: Bulgurlu Müceddere için, pirinç yerine pilavlık iri bulgur kullanabilirsiniz, 1′er tatlı kaşığı domates ve biber salçası ilavesi ile pişirin.

4 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

BENDE BİR TARİF HAZIRLADIM SAYFAMDAN ALIRMISINIZ HAYIRLI RAMAZANLAR BOL KATILIMLI BİR ETKİNLİK DİLİYORUM SEVGİLER

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba arkadasim guzel paylasimlarin icin tesekkur ederim .hersey nefis olmus yapan arkadaslarin ellerine saglik. Benimde bir tarifim var blogumdan alabilirsen cok mutlu olurum basarilar dilerim hayirli iftarlar dilerim sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sahur etkinligi icin salata hazirladim.Bir ara ugrayip tarifi alirmisin?
Sevgiler

Egeden Tarifler dedi ki...

Minti, benim tarifimi ne zaman ekleyeceksin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...